Egy hét Isztambul

Templom, mecset, bazár

2014. október 30. - Réééka

Délelőtt a Chorai Megváltó templom 1300-as évekből fennmaradt gyönyörű állapotú freskóit és mozaikjait tekintettük meg (az UNESCO Világörökség része). A templom belső részét most felújítják, de már a külső folyosókon lévő csillogó mozaikokért is megérte elmenni. Közben láttunk egy kisebb szakaszt a 7 km hosszú, Theodosuis császár által építtetett városvédő falból is. Buszon még nem ültünk, úgyhogy azzal jöttünk vissza a Belvárosba. Elég nagy dugó volt, mint általában mindig, szóval a metró és villamos jobb megoldásnak számít.

Végre bejutottunk a tegnap zárva lévő fűszerbazárba is és bespájzoltunk mindenféle magvakból és teákból. Miután lepakoltuk a sok kincset, végre megnéztük a híres Kék mecsetet, más néven Sultanahmetet, amiről az óváros is kapta a nevét. Még a tegnapi Szulejmán mecsetnél is hatalmasabb, és gyönyörű kék csempéi vannak belül - innen a neve is.

Délután egy tengerre néző étteremben ettünk finomat, majd elindultunk egy jó és olcsó hamamot, azaz törökfürdőt keresni. A népszerűbbek nagyon drágák az otthoni viszonyokhoz képest, simán elkérnek 30-50 eurót fejenként a belépésért és 10 perc masszázsért. Ez annak fényében különösen sok, hogy a helyiek a kisebb, eldugottabb hamamokban ennek a tizedét fizetik. Ha holnap rossz idő lesz, átmegyünk az ázsiai oldalra, betérünk majd egybe amit már ki is néztünk előre.

Ha jobb lesz az idő (ma nagyrészt szemerkélt az eső, de legalább szél nem volt) akkor elmegyünk egy hajótúrára a Boszporuszon, fel a Fekete-tenger irányába.

A hotelben mai ajándék bekészítésünk macaron és mandarin volt :-)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.